Założyłeś swój pierwszy sklep internetowy i chciałbyś, aby był dobrze widoczny w sieci? Pozycjonowanie e-commerce z pewnością Ci pomoże. I możesz te działania przeprowadzić samemu. Jak zacząć?

Na czym polega pozycjonowanie sklepów?

Wyższa pozycja sklepu w wyszukiwarce zależna jest od setek czynników. Google cały czas poszerza swoje algorytmy i dodaje nowe reguły. Jednak cały czas zależy mu na naturalności i użyteczności witryn dla odbiorców. 

Pozycjonowanie sklepów internetowych powinno więc skupiać się na budowaniu wartościowej dla klientów strony, która jest popularna w sieci na zewnętrznych serwisach, posiada ciekawe treści i jest dopasowana do współczesnych standardów projektowania. 

Współczesne pozycjonowanie e-commerce nie jest więc jedynie umieszczaniem w treści witryny słów kluczowych. To dobrze przemyślana strategia działań, dopasowana do klientów. 

Jak zacząć pozycjonować sklep? 

Zacznij od płatnych reklam – jeśli dysponujesz odpowiednim budżetem. Nie wpływają one bezpośrednio na pozycję sklepu w Google, ale przyciągną klientów. Dobrze zoptymalizowana reklama wyświetla się na górze wyników wyszukiwania i zwraca uwagę osób przeglądających. Sprawia, że użytkownicy klikają w witrynę i zapoznają się z ofertą sklepu. Jeśli będzie ona dla nich atrakcyjna, spędzą więcej czasu na stronie sklepu i być może coś kupią. 

To zaś jest sygnałem, że sklep internetowy jest wartościowy dla użytkowników, więc warto wyświetlać go wyżej.
Dodatkowo jednym z pierwszych działań w pozycjonowaniu e-commerce powinno być również założenie (lub prawidłowe uzupełnienie) wizytówki Google Moja Firma. To idealne miejsce, aby Twój sklep był widoczny w organicznych wynikach wyszukiwania. W mapach Google umieść krótki opis swojej firmy, dodaj zdjęcia, adres oraz kilka możliwości kontaktu. Nie zapominaj również o recenzjach – mają one ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów. 

A na koniec – sukcesywnie dodawaj opisy kategorii do swojego sklepu. Umieszczaj w nich słowa kluczowe, wplataj linki w treści do poszczególnych artykułów. Możesz również utworzyć sekcję blogową i rozpocząć pozycjonowanie swojego sklepu na frazy z długiego ogona.